2013. január 22., kedd

Kovászom negyedik napja

Mára teljesen aktív kovászom kerekedett. térfogatra megszaporodott, erősen erjedt illata van, buborékos. Szóval él és ennek én nagyon örülök :) Nem hittem, hogy sikerülni fog. Ugyan a végleges siker 10 napos kovásznál következik be, de ez már egy csöpp kis fény az alagút végén.
Amit ma tennem kellett annak érdekében, hogy ez megvalósuljon, 3/4 részét leöntöttem (leöntött rész kuka), 1/4 részéhez pedig hozzá adtam 100 g vizet és 100 g lisztet. Természetesen ezt is jól elkevertem, mint eddig minden nap. A mai műveletet a-tól z-ig minden nap végig fogom csinálni, egészen a kovász 10. napjáig.
Amitől viszont ámulatba estem, az 5 perce történt, amikor is ránéztem a kovászomra és amíg délután az üveg alján bugyborékolt valami, azt estére szinte megtöltötte az üveget. Szóval működik :)
Ami kicsit aggaszt, remélem, holnap délutánra nem fogja szétnyomni az üveget. Akkor kicsit szomorú lennék.
Most egyébként így néz ki:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése