2013. január 19., szombat

Kovászom első napja

A héten megpunnyadt az öretésztám. Se kenyeret, se kalácsot nem sütöttem. Csak sajtos bagettet, de az is sima élesztős tészta volt. Jó volt, szó se róla, de nem volt az igazi. Egy ideje játszom a gondolattal, hogy csak meg kéne próbálni ezt a kovászos történetet. Sokkal macerásabb a "születés" pillanata ugyan, de sokkal tovább eláll. Csak időnként etetni kell, mint egy tamagocsit :) Meg is környékeztem kistesómat, hol találok jó leírást igazán jó kovász elkészítéséről. Ők Alexa Christi blogjából informálódtak. Hát vettem a bátorságot, és végre beleástam magam a kovászkészítés rejtelmeibe.

Igazi házi joghurthoz ugyan nem jutottam hozzá, majd most kiderül, hogy a "bio" felirattal ellátott joghurt alkalmas-e rá. Első körben a leírásnak megfelelően össze kevertem 2 kanál joghurtot 4 kanál BL80 kenyérliszttel és 3,5 kanál szoba hőmérsékletű vízzel. Azt írja, hogy 22-24 fokon tárolgassam nem épp napsütötte helyen. Úgyhogy egyenlőre a hálószoba polcán találtam neki helyet. Félhomály is van és a lakás legmelegebb része. Első napján így néz ki :


Reméljük, lesz több napja is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése