2013. július 21., vasárnap

Köleses zabpelyhes fasírt almaszósszal

Nagymamám isten almaszószt tud készíteni. Viszont évek óta nem ettem és pár hete nagyon megkívántam. szeretem a sósat meg az édeskéset együtt, így nekem tökéletes köret például egy jó fasírthoz. Viszont mind a szósz, mind a fasírt összetevőit meg kell "reformálnom" ahhoz, hogy bele illjen a diétámba. Így a fasírtot prézli helyett az előző napról megmarad kevéske párolt kölessel és zabpehellyel gyúrtam össze, az almaszót pedig búzaliszt helyett kókusz- és kölesliszttel habartam be. Nem kellet csalódnom a végeredményben :)

Hozzávalók fasírthoz:

  • 0,5 kg darált hús ( ez most épp pulyka volt)
  • kb 2 dl-nek megfelelő párolt köles
  • 2 dl zabpehely
  • 1 tojás
  • 1 fej vöröshagyma lereszelve
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • só, bors, paprika krém

Összetevőket jól összedolgozom, vastagabb hurkává formázom, tepsibe teszem, fólia alatt megsütöm, majd fólia nélkül pirítom még egy kicsit

Hozzávalók almaszószhoz:

  • 4-5 szem alma
  • 1 dl tejszín
  • nyírfacukor
  • 1 púpos evőkanál kókusz liszt
  • 1 púpos evőkanál kölesliszt
  • egész fahéj, szegfűszeg
  • csipet só

Almát megpucolom, felkockázom, fazékba teszem, annyi vizet teszek rá, hogy ellepje, teatojásba bele teszem a fűszereket és összefőzöm az almával. Amikor az alma már puha, bele teszem a nyírfacukrot, a liszteket a tejszínnel simára keverem és ezt is bele öntöm. Keverés mellett sűrűre főzöm. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése