2013. június 16., vasárnap

Töltött cukkini kölessel

Sosem volt a rizs iszonyú nagy kedvenc, valamint nem túl egészséges, úgyhogy tesóka tanácsára kipróbáltam kölessel helyettesíteni. Azt kell mondj, megérte. Nagyon finom ebédet kerekítettem.


  • 20 dkg darált pulyka
  • 1 nagyobb cukkini
  • 1 karalábé (mert nem fért bele a cukkiniba az összes töltelék, de nem bántam)
  • 1 kisebb hagyma
  • 2 marék köles (nem nagyon méregetem az adagokat)
  • 1 gerezd összezúzott fokhagyma
  • só, bors, kávéskanál pirospaprika
  • tetejére tejföl, sajt, pici zöldfűszer keverék


Cukkinit félbe vágom, kanállal kikaparom a magos rész, besózom, hagyom állni, míg a töltelék el nem készül.


Hagymát apróra felvágom, olivaolajon megdinsztelem, hozzá adom a darált húst és a fűszereket, felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Ha elfőtte a levét, újra öntök rá vizet. Amikor a hús már majdnem kész, bele teszem a kölest és még 10 percig főzöm. Ez után a gázt elzárva 15-20 percig pihentetem fedő alatt. Így a köles felveszi a fölös levet.

Karalábét megpucolom, félbe vágom és kanállal kivájom a belsejét. A kivájt részt és gyorsan be is faltam, nagyon szeretem a nyers zöldségeket :)

Megtöltöm a kész töltelékkel a karalábét is és a cukkinit is, olivával kiolajozott jénaiba teszem.


Tetejére tejfölt kanalazok, megpakolom sajtszeletkékkel és óvatosan megszórom zöldfűszer keverékkel.


Jénait lefóliázom és 200 fokra előmelegített sütőben 35-40 percig sütöm, míg meg nem puhul a karalábé is, majd fólia nélkül még kb 20 percig, hogy szép pirosra süljön a sajt a tetején.


Elég finom lett :) Azt hiszem, nem fogok félni mindenféle finomsághoz kölest használni. Határ a csillagos ég.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése